Thursday 12 June 2014

Jom escape dari Escape Room!

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 01:06
Assalamualaikum Wbt & Hi!


Korang pernah dengar pasal escape room x? Escape room ni adalah game di mana kite akan terkunci di dalam satu bilik dan kita sendiri mesti cari jalan nak keluar dari situ. Game ni kita kene buat dalam group la. Paling sikit mesti dua orang satu group. Ada macam-macam bilik ye dan di setiap cawangan escape room ni semuanye bilik lain-lain. Macam aku pergi ari tu kat the curve. Bilik yang ada ialah abandoned factory, the mummy, pirate ship, slaughter house. Kalo ada yang lain lagi aku da lupa. Hee.

Setiap bilik ada tahap kesusahannye. Paling tinggi ialah level 5 tak silap aku. Aku masuk abandoned factory itu hari. Dan itu bilik paling senang. Hint pun ada 1 je. Senang senang pun ahkak kalah jugak. Camno tu?


Sesape yang kalah wajib pegang LOSER tu haaa. Sobs sobs. We need more hint actually. Tapi memang best masuk escape room ni. Walaupun kalah, aku takkan putus asa. Lepas ni nak g lagi. Rase cam masuk running man pulak. Masa yang di beri untuk kita keluar dari bilik ialah 45minit. Rase cm lama kan?? Tapi bagi aku kejap je tu. Rase cam baru 5 minit masuk masa da abis. I is sedihhh. 



Walaupun kalah, bile orang da suh bergambar tu. Terus la jadi hepi. Hihi. Kalo ada yang nak g tu silakan dan gud luck ye korang. Korang mesti boleh! Seronok sangat hoccay. Tips nak masuk perhatikan betol-betol semua benda yang ada dalam bilik tu. Mungkin itu ialah code rahasia yang membantu korang keluar. Kalo ada note kat situ tulis jangan sentuh or jangan alihkan barang tu tak payahlah korang buat sebab memang tak de hint kat situ. Ingat, perhatikan keadaan sekeliling bilik. Kalo dah tak tau sangat caranye, korang tekan la butang yang di sediakan. Nanti staff kat sana akan datang dan tolong korang selesaikan masalah tu okay? Good luck!

Till then we meet again.


0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape