Friday 24 October 2014

Nak Cari Tempat Facial Yang Best

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 01:30


Assalamualaikum Wbt & Hi!

Dalam sebulan yang lepas sambil aku scroll status orang di fb , aku ternampak la ada satu tempat facial ni diorang buat promotion untuk first trial. Free je untuk first trial. Aku pon tengok free je, ape lagi. Tak fikir panjang terus isi form. Lepas seminggu dua camtu diorang call untuk buat appointment. Aku pon bagitau la bile yang aku free untuk buat facial tu. Sebelum pergi tu aku da fikir da mesti diorang akan paksa untuk amik pakej diorang nanti. Aku tak peduli yang penting aku dapat merasa facial yang free tu dulu. Hehe.

Aku pergi lepas balik keje. Dalam kol 6 sampai tempat tu. Masa mula-mula sampai diorang akan bawak kite g masuk satu bilik ni untuk scan kulit muka kite. Ini first time aku pergi buat facial ye. So, baru tahu prcocessnye camne. Blom buat facial lagi diorang da terangkan pasal pakej yang aku patut amik. Memang tak la aku nak terus amik. Aku cakap nak cuba dulu camne. Kalo okay aku amik.

Lepas 2 jam buat facial tu. Diorang suh aku masuk bilik yang memula aku masuk tu. Consultant tu tunjuk la ada different sikit kat muka aku ni lepas buat facial. Aku pon layan jela. Then, sesi pujuk memujuk untuk aku amik pakej diorang. Boleh di katakan sesi paksa memaksa sebenarnye. Aku ni jenis lagi orang paksa lagi aku tak nak. Biar aku sendiri yang rela hati nak amik pakej diorang tu. Lagipon aku memang tengah cari tempat facial yang bagus dan tak berapa mahal sangat. Tempat yang aku pergi ni okay la harga yang dia offer. Cuma yang aku tak berapa berkenan cara diorang yang seakan memaksa kite untuk terus amik pakej diorang tu. At least bagi la kite balik umah dulu fikirkan semula pasal offer yang diorang bagi. Lagipun kite sebagai customer ada hak untuk berkata nak atau tak nak.

At last memang aku tak amik pon pakej dari diorang. Tapi tengah memikirkan semula untuk amik atau tak. Atau kene cuba kat tempat lain dulu. Then, lepas sesi pujuk memujuk tu aku pon dapat la trial set skincare diorang.





Ini la rupa trial pack yang aku dapat tu.
Tempat ni namenye Shakura Pigmentation Beauty.

Conclusion yang bole aku katakan tempat ni okay cuma aku yang aku tak puas hati jangan la ingat sume yang datang buat facial free tu akan amik pakej yang di offer. Jangan memaksa. Lagi paksa lagi orang tak suka. Aku ada baca gak ada orang g buat facial free camni(yang aku baca tu bukan kat tempat ni ye), diorang paksa sampai tengok kad ape yang kite ada. Ada yang sampai ikut g atm pon ada. Kalo aku kene sampai camtu memang nak kene la. Aku pon ada belajar commercial law and business law jugak hoccay. Lagipun ada hak ke diorang nak buat camtu.

Till then we meet again.
 

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape