Tuesday 3 November 2015

Cara Berjalan Menggunakan Kasut Tumit Tinggi

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 21:09
Assalamualaikum Wbt & Hi!




Aku suka pakai heels sebab bole buat aku nampak tinggi ala-ala model. Krikk krikkk. Tapi seriously aku lebih yakin pakai heels daripada pakai wedges. Aku takde masalah nak pakai heels or wedges ni tapi yang buat aku ada masalah ialah bile pakai kasut baru. Tak kira la flat shoe sekalipon aku akan ada masalah jugak. Memula pakai okay, lama-lama dia akan buat kaki aku luka. Camne nak buat tu ea?? Dan bile kaki aku dah luka, cara jalan aku pon jadi ntah pape la. Satu cara yang aku perasan ialah aku memang kene tahan je ngan kasut tu walau sakit camne pon, next time aku pakai baru akan okay dan tak sakit.


Kali ni aku nak share camna nak jalan ngan kasut tumit tinggi. Untuk beginner yang baru nak belajar guna kasut tumit tinggi ni anda di galakkan pakai heels yang tinggi lebih kurang dua inci dulu. Then, upgrade ke wedges yang tinggi lebih kurang 3-4 inci. Wedges pon ada banyak jenis kan?? Memula pakai la wedges yang korang confident nak pakai dulu tu which is tapak agak lebar sikit. Bile da confident korang bole try pakai wedges yang tapaknya agak kecik sikit ( perempuan mesti tau ape yang aku maksudkan ni kannnn?)


Bile dah confident jalan ngan wedges tadi tu, kite beralih kepada master to all high heels which is pump shoe. Kalau tak berani nak pakai yang tinggi sangat, kite bole start dengan 3 inci dulu.  Ada caranya nak jalan ngan kasut tumit tinggi ni. Kalau cara jalan tu salah, akan nampak macam korang takut dan tak confident sangat nak  jalan ngan kasut yang korang pakai tu.


Caranya ialah tegakkan badan..cewahhh. Ye, memang penting tegakkan badan tu, ada yang pakai heels jalan sambil bongkokkan badan. It’s not nice okay. Then, melangkah dengan step heels-to-toe. Ingat tu heels-to-toe. Iaitu setiap kali melangkah, yang akan pijak tanah dulu ialah heels yang halus tu. Dapat bayangkan tak? Kalau tak dapat bayangkan, meh la aku bagi link you tube. Korang tengok jelah kat sini ye.



Yang penting kalau nak pakai heels ni ialah practice, practice dan practice! Good luck korang. Kalau aku, suka pakai time kat ofis je pon sebab kalau kat kuar aku suka berjalan laju. Kalau pakai heels camne nak jalan laju??? Tak ayu la pakai heels tapi jalan bukan main laju lagi. Aku memang ada masalah berjalan laju dan ramai jugak yang tegur tu tapi aku memang da tak bole nak control lagi nak buat camne kann. Lagi satu aku memang tak suka pakai heels time nak shopping. Kadang-kadang salute gak ah kat orang yang boleh pakai heels dari pagi sampai malam tu. Pastu ada yang boleh pakai heels time g shopping dia boleh tahan pusing satu Pavillion tu. Kalau g naik kete bolehlah tapi kalau cam aku ni nak g tempat-tempat camtu memang akan naik public transport, memang taklah nak pakai heels ye dakkk.


Till then we meet again!

1 Suka Ku Bercerita:

Unknown on 29 September 2017 at 20:35 said...

very good , saya suka artikelnya sangat bermanfaat.
check juga artikel lainnya :

pabrik tas murah


Pabrik tas wanita


pabrik tas wanita murah

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape