Tuesday 13 October 2015

Pairings :: Peplum

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 21:34
Assalamualaikum Wbt & Hi!

Dulu aku ada pernah buat entry Mix & Match. Sekarang aku nak buat yang lebih kurang camtu jugak. Cuma aku nak highlight satu baju je camna kita boleh matchkan dengan baju lain. Kali ni aku nak tunjuk peplum pairings. Walaupun aku ni bukanlah fashionista atau hijabista tapi mana tau boleh bagi idea kat korang yang rasa bosan asyik pakai style yang sama je setiap kali keluar.





1st Look: Peplum+Jean
Style ni biasa kita tengok. Just pakai peplum dengan jean. Sesuai untuk pergi lunch atau keluar dengan kawan-kawan. Nak pergi date pon boleh. Ehemm. 





2nd Look: Peplum+Jean+Cardigan

Style yang kedua ni kita cuma tambah cardigan je. Tambah cardigan je pon dah nampak lain sikitkan? Outfit ni sesuai nak pergi tengok wayang, nak pergi lunch atau just lepak minum kat Coffee Bean ngan kawan. Hewhew.




3rd Look: Peplum+Blazer

Style ni lebih kepada office wear. Sesuai untuk nak pergi ofis. Tapi kalo nak keluar jenjalan ngan kawan-kawan pon apa salahnya pakai blazer ye dak? Untuk nampak lebih kepada corporate look, pakai ngan nude pump yang 3-4 inci tu.



4th Look: Peplum+Palazzo Pant

Style ni jugak sesuai untuk pergi ofis. Kalau pakai ngan blazer pon lagi okay. Pakai camni je pon dah okay. Kasut sama jugak, sesuai pakai nude pump. Baru nampak stylo. Hewhew. Next time aku akan buat entry cara jalan menggunakan kasut tumit tinggi. Untuk yang tak berapa yakin nak pakai high heels tu.

Okay, ini sahaja look untuk entry kali ini. Aku akan buat banyak lagi pairings untuk baju lain.

<Outfit>
Top: Peplum from Nina Sew Planet
Pant: Voir Jean, Palazzo beli kat TS jeww
Shawl: Beli kat Jalan TAR jew
Shoe: Vincci

Till then we meet again.

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape