Thursday 8 October 2015

Acah-acah photoshoot :: Ootd X Makeup By Nina Szar

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 21:11
Assalamualaikum Wbt & Hi!

Kalau ada yang baca blog aku ni, mesti cam pening sikit blog aku ni lebih kepada genre ape? Cewahhh. Kejap cakap pasal ACCA, kejap cite pasal g travel, kejap cakap pasal make up, pastu tetibe pasal menjahit pulak. Blog ni lebih kepada kisah hidup aku la gituu. Buat masa sekarang ni aku lebih aktif untuk makeup orang dan next week nak g kelas makeup Nuex Rosli pulak. InsyaAllah nanti aku update kat sini pasal kelas makeup tu.


Hujung minggu bila takde aktiviti apa nak buat, aku biasanya akan try makeup diri sendiri atau cari la canvas aku (selalunya kawan-kawan aku la) untuk makeup. Antara ramai-ramai canvas, yang paling best dan paling sokong ape yang aku buat ni ialah Ainaa. Apa pon yang aku buat dia sentiasa sokong. Dia tau ape yang aku minat dan dia boleh nampak kesungguhan aku tu. So, bile free je ari tu kiteorang pon jumpa la kat One Utama. Fyi, aku kalo makeup orang memang lama. Ada la dalam 2jam cenggitu. So, sebelum start makeup kiteorang g makan dulu.

Inilah Ainaa. Ni gambar sebelum makeup.
Ini pulak selepas makeup. Ainaa request nak natural makeup je. Lipstick pon dia pilih nak nude color.

Ni pose ala-ala photoshoot kiteorang. Gambar pon tak bape nak cantik sangat sebab amik gambar guna camera handphone je.

Selain makeup Ainaa, aku ada jugak makeup diri sendiri ari tu. Selalunya kalo da makeup orang, aku da malas nak makeup diri sendiri tapi sebab ari tu ntah kenapa aku pon rasa nak makeup diri sendiri jugak.

Ni kami berdua betul-betul lepas makeup. Kiteorang jumpa kat OU kan? Kat mana pulak nak makeup tu? Kiteorang g makeup kat surau. Hehe.

Close up. Pink and purple smokey makeup look. Aku nak try la buat dramatic look tapi ni jela yang aku mampu. Sebab aku takut over sangat. Kang semua orang pandang aku lak.

Outfit of the day
Top: Voir
Pant: Voir
Pump shoe: Nose
Hat: Beli kat Bandar Hilir je

Ni pulak ootd dari Ainaa. Cantikkan dia? Boleh jadi model ni. Hehe.

Aku ni memang kalau setiap kali kuar memana suka sangat nak ada gambar ootd. Konon nak try la jadi stylo cam Indah Nada Puspita and Wendy tu. Memang tak menjadi la kan. Ahkak ni kurang tinggi.

Till then we meet again.

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape