Thursday 7 February 2013

Kecewa

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 01:19
Assalamualaikum Wbt & Hi!




Gambar dari Google. Sekadar hiasan jewww.




Aku rase sume orang tau ape itu LRT ,KTM, Monorail.Orang yang selalu menggunakan public transport cam aku ni lagi tau la kowt. Aku sebenarnye tak de masalah langsung ngan benda tu sume. Yang aku kecewa ngan sikap sebahagian pengguna.


Kite semua tentu da tau setiap station akan ada orang yang nak keluar dari LRT, KTM and Monorail. Yang aku tak fahamnye orang yang nak naik ni sibuk sangat berhimpit-himpit,berebut-rebut nak masuk. Tak fikir ke orang nak keluar camne kalo sume sibuk nak masuk. Tak mustahil la ngan sikap camtu ada orang memang langsung tak bole nak keluar dari tren sebab da tersepit. Tak pasal-pasal da menyusahkan orang lain.


Apa la salahnye kalo beratur ke tak pun bertimbang rase sikit bagi orang keluar dulu dari tren. Aku cakap camni sebab aku pun pernah kene. Hangin je aku. Aku nak keluar, da kat depan pintu ni. Yang orang kat luar ni sibuk  dok tolak aku masuk ke dalam. Hangin betol gua mase tu.


Bile da jadi camni kekadang aku terfikir patutnye orang-orang camtu patut pi belajar adab-adab atau cara-cara naik public transport. Beringat la sikit bukan kite je nak cepat,nak terkejar-kejar ntah ke mana, orang lain pun same jugak. Wkwkwkwkwkwkwkwkw


Aku yang kecewa.

Nina.

1 Suka Ku Bercerita:

The ShomeL TwinZ on 7 February 2013 at 17:44 said...

sabarnye, selalu gak kena hempit, hehe

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape