Wednesday 13 February 2013

Mari Menjaga Muka Bersama Hansaegee Nature

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 11:02
Assalamualaikum Wbt & Hi!


Semenjak beberapa minggu nih aku memang da jarang update belog. Besenye seminggu sekali je, tak macam mase baru wat belog dulu. Ermm maybe because lack of ideas(hehehh) dan jugak kekangan masa.

Okay,berbalik kepada cite asal aku. Setiap kali aku tengok running man je mesti aku akan jeles tengok Ji Hyo tu. Tengok la muka dia licin, putih bersih. Aku pun teringin jugak nak muka camtu. Hmm..tak kenal Ji Hyo??



Inilah Song Ji Hyo! Cantik bukan? Gambar dari Google.



Ada orang kata artis2 Korea ni cantik mungkin jugak sebab cuaca. Malaysia ngan Korea kan mane same cuacanye. Tapi aku tetap tak puas hati. Takkan la sebab cuaca kulit dorang bole jadi cantik,kulit orang Malaysia tak bole ke?




Ini pula flower boy Song Joong Ki! Gambar dari Google jugak.


Tengok tu,yang lelaki pun tak nak kalah. Diorang pun jaga muka jugak cam orang perempuan. Ermm..maybe betol jugak faktor cuaca tu membuatkan kulit diorang cantik. Tapi sebab utamanya diorang ni rajin jaga muka kan? Kalo sume orang rajin jaga muka,of coz la bole jadi cantik. Ce tengok nih...



Gambar Google jeww

Haa..artis kita pun ada yang cantik. Bole kata memang sumenye cantik la. Sebab diorang nih rajin jaga muka. Mungkin orang2 yang cam aku nih memang la tak mampu nak beli produk yang mahal2. Pakai setakat yang kita mampu jela. Ini yang aku nak share ngan korang sume. Da kate nak sangat kulit cam orang Korea tu kan. Produk pun memang dari Korea. Hehehh.


Produk yang saya gunakan dari Hansaegee Nature.

Siyesly aku nak bagitau nih adalah barang pertama yang aku beli online. (Hehehh malu kejap). Dan aku sangat puas ati ngan produk and servis diorang nih. Produk yang aku guna ialah Beauty Clinic Suction Nose Pack,N.M.F Aquaring Ampoule Mask dan H.D.P Pore Stamping Charcoal Mineral Mask.

Mula-mula pakai nose pack. Benda ni ada dua step. First tampal benda hitam tu kat hidung ye. Dan tunggu selama 10-15 min kemudian tanggalkan. Ia juga akan turut menanggalkan blackhead yang ada kat hidung tu. Nose pack ni wangi la pulak. Mase pakai tu sampai rase cam nak tertido je kannn. Second step lepas bukak benda hitam kat hidung tu tepek la pulak pore stamping serum. Mudah bukan?



Okayy..sila jangan takut ngan wajah-wajah di atas. Saya memakai N.M.F Aquaring Ampoule Mask. Fungsinya untuk melembabkan muka kita. Pakai selama 10-20 minit. Ingat jangan pakai lebih dari masa yang di tetapkan. Kang da syok sangat pakai mask ni sampai tertido plak.


Wajah-wajah di atas ni pun jangan takut jugak ye 
(Maaf gambar sudah di delete). Nampak macam orang minyak je tu tapi sebenarnye itu saya. Saya memakai H.D.P Pore Stamping Charcoal Mineral Mask. Ianya mengawal excessive sebum oke. Itu yang aku nak dan perlukan. Lebih elok kalo memakai mask seperti di atas 2-3 kali seminggu. Lepas tu kulit muka akan jadi seperti Ji Hyo mungkin? Hehehe.. Tapi selain daripada menggunakan mask2 seperti ini jangan lupa jugak penjagaan basic seperti pencuci muka,toner dan krim siang & malam. Dan yang paling penting jangan sesekali tido ngan make up masih ada kat muka tu. Aku tau kulit muka aku ni tak de la cantik cam si Ji Hyo tu tapi aku just kongsi ape yang aku tau jeww.


Till then we meet again. Thanks kepada yang sudi membaca bebelanku ini.


P/S: Mungkin ada yang da tau pasal Hansaegee Nature ini.Entry ni aku cuma nak share product yang aku gunakan ini. Memang aku puas ati menggunakannye. Ohh ye Hansaegee Nature ni cuma ada online shop saje.

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape