Saturday 24 November 2012

Jom Berjimatttt!

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 21:26
Assalamualaikum Wbt...


Tengok tajuk je cam aku ni nak bagi tips care2 nak berjimat lak kan. Layak ke aku? Jangan pasan la weyhh..booo..

Aku bukan la nak bagi tips care camne kite nak berjimat sebab saya percaye anda semua mmg da tau kan. Aku cume nak share camane care aku berjimat cermat(jimat la sangat kan padahal shopaholic).


Sape yang xnak ada baju,kasut,handbag n accessories yang banyak kan. Aku selalu berangan suatu ari nanti aku nak ada bilik yang khas aku nak letak baju,kasut n handbag aku je semua. Ala yang cam kat umah orang kaya2 tuh..dalam cite omputih pun banyak,kat cite barbie pun ada(kantoi da tue2 pun tengok barbie lagi).


Bile tengok orang bergaya,pakai baju cantik2 aku pun nak. Tapi bile tengok orang skrg kebanyakan sume beli online jeww. Lepastu mahal(bagi aku harga tu mahal ye). Bukanlah aku ni xmampu langsung, bole je nak beli. Tapi sebelum beli aku pikir balik, betul ke aku perlukan sangat benda tu? Lagi2 aku sekarang akan pikir pasal makan dulu sebelum benda lain. Makan tuh penting ye bagi aku. Lagipun aku ni jenis yang nak rase dulu material tu camne, try dlu oke ke x baru beli. So, aku memang xpernah beli brg2 online lg.





Sekarangkan ramai orang pakai shawl cmni. Aku pun sibuk la nak nak pkai jugak. Kalo da dok KL ni da tentu la sume orang tau kat mne dress, baju2 n shawl yang murah2 nak cari. Yeppp...memang sume barang yang aku beli mesti ada diskaun, murah n cantik. Aku xbape kesah sangat pasal brand asalkan berkualiti,sedap pakai dan cantik. Selalunya kalo aku beli barang xde la aku nak beli yang lengkap terus dari baju,seluar,shawl,kasut sume nak beli skali. Gile apeeee...itu bukan Nina. Setiap barang yang aku beli aku akan pikir dulu. Contohnye baju ni sesuai pakai ngn seluar or skirt yang mne.


Selalunye aku ske shopping kat Times Square,Masjid Jamek n SOGO. Ni la tempat2  yang selalu aku pergi kalo nak cari barang. Sumenye murahan jeww...hohoho... Shawl tu pun aku dapat dari masjid jamek.. Harganye bawah dari rm50 ye kawan2. Mesti ramai da tau kan kat sane mcm2 jenis shawl ada.





Cerita lain pulak..haaaa.. Tempting x tengok kek ni?? Macam kek secret recipe kan? Bukan..ini kek yang kakak saya buat..Kalo berminat bole la usha kat sini Sweet Luscious Delights. Harga pun xmahal sangat. Ada jugak kek hantaran. Korang bole mintak camne deco yang korang nak. Xde masalah,bole bincang.hewhewhew.

Ini pulak choc mud cake
Ini bukan chocolate atau gula2..ini ialah tart bentuk buah.
Comel kan?
Homemade chocolate yang sangat sedap.
Last picture. New York Cheese Cake.
Ni jela..malas aku nak letak gambau banyak2. Kalo ada yang berminat bole la usha. Facebook pun ada jugak..klik sini.


Sampai sini jela ye kawan. Jom kite berjimat ye. Berbelanje mengikut keperluan bukan mengikut nafsu.


Wassalam.

3 Suka Ku Bercerita:

mshazadoes on 29 November 2012 at 00:40 said...

salam kenal,dya follower sini iyer ^^
jemput dtg blog ya

NinaSzar on 2 December 2012 at 02:31 said...

okayy

NinaSzar on 2 December 2012 at 02:32 said...

okayy

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape