Wednesday 21 November 2012

Newbie~~

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 01:25
Assalamualaikum..


Hey there! I'm a newbie here.. Well,kalo someone da start wat something..there must be a reason kan. Sebab2 aku wat blog ialah saje nak bercerita tentang kisah hidup aku walaupun tidak la interesting sangat. Setiap orang ada kisah hidupnya yang tersendiri yang mungkin nak share atau just nak abadikan kenangan tu kat blog masing2(skrg pun mmg ramai wat blog camtu kn,so xyah la aku nk cite pjg2 kt sini).

Okay,ni sedikit information tentang diri aku(kalo ad yang berminat nk tau la):

Siti Zuliana Binti Ab. Razak
22 Tahun
Currently studying at Kolej Poly-Tech MARA Kuala Lumpur wat ACCA.


Aku sebenarnye orang melaka tapi since 2008 aku da start stay KL. Lepas je abis SPM aku terus datang KL sebab nak cari keje. Tapi ini cerita aku  xmacam dlm drama or movie yang semangat g KL sorg2,lpas tu culture shock,jumpa org ntah pape,then sad ending sbb kene tipu la and whatsoever. Actually, ayah aku mmg dari muda stay KL. Dia da lame berniaga kat sini,mase lepas kawin dulu dia ad ajak mak aku dok KL tapi mak aku xnk. So, kami(mak,akak,abang2,aku n adik)stay kat melaka and ayah kt KL cari rezeki tapi dia akan blk Melaka setiap bulan. Mase aku dtg KL tu aku xtinggal ngn ayah aku sbb aku ddk kt umah kakak aku je. Semenjak dok ngn akak aku la aku belajar hidup berdikari,igt lg ape yg dia ckp 'umur da 18 ni kene belajar sendiri jangan nak harapkan orang je.' Then, aku pun dpt keje jd kerani kt Ambank Jalan Yap Kwan Seng. Dari situ la drpd aku xtau pape kt KL terus aku tau. Mula2 g keje ayah aku yang hantarkan. Ntah camane satu ari tu aku terpakse g and balik keje sendiri. Padan muka aku kan. Luckily, ad sorg kwn aku kt Ambank dia yang tlg ajar camane nk naik tren,naik bus kat KL ni. Thanks Sanjiv!


Iklan sebentar. Inilah saye 2thn lepas.
hii..sy bdk baru belajar. pls be nice to me.

Yepp...I'm just an ordinary girl yang ske berangan2 and bermimpi. Aku bkn la anak VIP or VVIP. Anak orang kampung biasa je. Xyah nk malu la kan mengaku orang kampung. Bagi aku kat dunia ni ramai orang yang da berjaya yang ske bermimpi. Contohnye, dolu2 tu ad orang bermimpi nak terbang mcm burung tu bole g jauh2 kan. Nah kauuu..dia cipta kapal terbang. Bkn dia je bole terbang, kte sume boleh kan. Betapa hebat dan indahnye mimpi tu lebih2 lg ble da jd kenyataan. Mungkin orang lain rase mimpi kte tu sangatlah x logik tapi kte boleh buktikan kt orang tu. Jangan takut orang ketawakn kte or jgn takut gagal sbb dr situ la kte akan belajar untuk buat lebih baik dan menjadi lebih baik. Cehh,care aku ckp mcm pakar motivasi yang da berjaya jd jutawan lak. Ni sebenarnye peringatan untuk diri aku sendiri jgk dlm mengejar mimpi itu. Okeylahhh..da penat menaip ni. Nanti sambung lagi.


Inilah family saya. Mak,ayah,akak,abang and adik(xckup lg sorg abang). Gambar raya thn lepas.


Setakat ni jelah untuk permulaan ye. Wassalam.

2 Suka Ku Bercerita:

Unknown on 21 November 2012 at 22:24 said...

orang melaka jugak... ^_^
permulaan yang baik...
gud lck!!!

NinaSzar on 21 November 2012 at 23:44 said...

Orang melaka jgk?
Same la kiteww..
Thanks!

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape