Saturday 24 November 2012

Motifff

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 09:33
Assalamualaikum Wbt...


Mentang2lah baru wat belog. Setiap ari aku nak update,semangat la konon. Dulu sebelum wat belog ni aku da pikir betol2..aku harap aku wat belog ni boleh la share benda2 yang bermanfaat. Xnak la kalo marah kat someone,bengang kat orang ni,xpuas ati kat orang tu..pasal tu pun aku nak update belog. Memang nampak sangat aku yang tidak matang tuh. Memang...age doesn't define maturity.


Yepp,aku mengaku memang sebelum ni bile aku marah je(aku mmg susah nk control marah), xpuas ati kt orang, aku terus up status kat facebook ckp la yang aku xpuas ati kat orang tuh dengan harapan bile orang tuh bace dia akan terase :(


Tapi itu dulu. Sekarang da matang(konon la). Tahun 2012 ni da banyak wat aku berpikir ape itu hidup,dugaan,kehilangan sesuatu yang kite sayang,erti sahabat(sape je yang ada mase kite susah).


"Benda yang kite suka/sayang,sampai masenye akan diambil kembali. Jadi jangan meletakkan sayang tu melebihi sayang dan cintakan Allah. Barulah kite akan redha dan sabar atas kehilangannye."


Mungkin mase tu aku ni terlupa seketika yang setiap benda yang kite miliki ni hanya pinjaman je. Bile2  mase akan diambil kembali.


Lastly, kite sume kene tahu..Allah tahu ape yang kite perlu,bukan ape yang kite mahu.



Wif ma lovely sister.
Gud nite uolss.

P/S: Ada teka-teki dari anak buah aku(afiq). Why would a witches fly with a broom? Sape tau? Kalo betol xd hadiah ponggg...heee



2 Suka Ku Bercerita:

Kupukupu on 24 November 2012 at 13:53 said...

blogging laa selalu..kte akn sntiase ikot update ttg awk..okay :)

NinaSzar on 24 November 2012 at 16:55 said...

Okay. hehe
thanks

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape