Tuesday 17 February 2015

My First Job As MUA ^_^ #makeupbyNinaSzar

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 23:31


Assalamualaikum Wbt & Hi!

Sejak kebelakangan ni aku semakin berminat untuk mekapkan orang or in other words berminat nak jadi Make-up Artist aka MUA. Hehe. Sampai orang cakap la aku ni semua benda pon nak jadi. Nak jadi designer la, nak jadi MUA la. Ini semua memang minat aku dari dulu lagi. Mana la tahu suatu hari nanti minat ni akan jadi punca pendapatan aku. Sekarang ni hanya buat untuk part time je dulu. Kalo ada, ada la. Kalau tak da buat la marketing, promote la sikit hasil kerja kat Instagram. Promote kat blog pon boleh jugak. Macam yang aku tengah buat ni. Hihi.

So, aku nak share la sikit pasal my first job as MUA. Banyak lagi yang aku perlu, harus dan mesti belajar. Tapi untuk kerja yang pertama ni aku sangat puas hati. Citenye bermula bile kawan aku ni nak bertunang dan sedang mencari MUA untuk mekap dia masa tunang nanti la. But the problem is bila dia da jumpa MUA, bayaran pulak quite pricey. Untuk tunang je kan, so dia nak yang simple jela. MUA yang dia jumpa tu pulak memang berbaloi la bayaran dengan hasil kerja dia, plus berpengalaman pulak.


Then, dia pon tanya la aku kot-kot boleh tolong mekapkan dia. Aku pon on je. Kebetulan hari dia tunang tu aku pon free. Siap bagi free test make up lagi. Gittewww. Macam  yang aku cakap sebelum ni, tak kira la mekap untuk pape event pon. Aku tekankan natural look. Means, mekap tu tak nak la nampak heavy sangat. Tak naklah bila da siap mekap nampak macam nak buat persembahan opera pulak. Hewhew. *flipshawl



Before and after make up. Cantik tak? Nama dia Nurul Imani dan dia dah bertunang okay. Hee.




Kalau ada yang berkenan nak suh aku mekapkan bolehlah contact iols ye. Nanti boleh dapat free test make up lagi. Hehe.

Till then we meet again.

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape