Thursday 27 December 2012

Melaka: Night Zoo

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 02:11


Assalamualaikum Wbt..



Da aku ni memang orang Melaka kan. So,update blog pun pasal Melaka jela. Hehe. Kalo x pasal Melaka mesti pasal KL. Da bape tahun dok KL pun bukan sume tempat aku pernah pergi. Itu ari aku ada balik Melaka kumpul beramai2 ngn family. Setiap tahun family aku akan wat kenduri doa selamat. Time tu la nak kumpul ramai2 kan. Dan umah family aku la jadi tumpuan sebab mak aku anak sulung.




Esok tu lepas penat2 kemas umah dan berehat sekejap, malam tu kteorang pergi ke Zoo Melaka. Night Zoo. Ni kire 1st time aku g night zoo. Pegi zoo malam2 ape yang ko nampak? Memang xbanyak yang nampak.




Disebabkan kteorang g time malam,maka pihak zoo sediakan tram. Lebih kurang cam tren la. Xkan nak jalan kaki lak kat zoo tu time malam2 kan. Xnak aku,kang ntah mane2 lak sampainye. Yang pegi ni lebih kurang 8orang je. Yang lain sume keletihan. Kteorang yang hyper active ni jela yang pegi sebab da bosan dok kat umah.







Baru sampai terus g kat sini. Semangat.





Oke. Benda ni memang nampak real. Mase nak g dkat2 tu aku siap pk dulu kalo binatang ni tiba2 bergerak camne. Imaginasi terlebih pulakss.

Mase tgh tunggu tram. Kat mane2 pun sempat je bergambar.


Da malam memang yang mane tgh berjage jela nampak. Mase sampai kat tempat harimau orang tu ada la suh turun dr tram tgk2 dulu sampai kat tempat buaya. Ada jugak harimau yang active dan ada jugak yang da tido.




Lepas tengok harimau and singa sume. G tengok buaya pulak. Sume tido. Dulu aku g time siang pun buaya tu tido jugak,ni pun tido jugak. Then,sambung naik tram balik sampai la abis da pusing satu zoo tu. Turun je dari tram,hujan pun turun. Cecepat berlari ke kereta and balik.




Oke,setakat ni jela untuk entry kali ni.


Wassalam.




4 Suka Ku Bercerita:

mshazadoes on 27 December 2012 at 19:03 said...

dya pn de g zoo day x mas..masa tue lh br thu de night..ramai giler org time tu ..

NinaSzar on 27 December 2012 at 22:50 said...

yeke? zoo mane? time cuti skola mmg ramai org.

Ain Atika Zailani on 29 December 2012 at 09:00 said...

yiiii syoknya g zoo..

NinaSzar on 29 December 2012 at 09:24 said...

memang syok dpt jumpa kwn2 kat sane.hehe.

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape