Sunday 30 December 2012

A Night in Melaka

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 10:48
Assalamualaikum Wbt...and hi!


Dulu kalo orang tanye aku apa yang best kat Melaka tu? Aku akan jawab entahhhh. Cam xda yang best ja. Aku selalu keluar pun g Mahkota Prade untuk tengok wayang. But now..macam2 ada weyhhh. Waktu malam pun macam2 ada. Kalo sekarang orang tanye aku banyak jugak la yang aku bole bagitau ape yang ada kat Melaka tu. Cakap je ape yang korang nak buat bile datang Melaka. Nak g melawat tempat bersejarah? Ape? Xnak sebab tempat tu da pergi mase rombongan sekolah dulu? Okayy takpe banyak tempat lagi ada. Bole g mandi manda kat water world,zoo melaka pun ada,animal world safari pun ada dan macam2 lagi la memang xdapat la haku nak listkan sume kat sini.


Aku ni name je orang Melaka tapi xsemua tempat aku pernah pergi. Kali ni aku cume nak share apa yang ada kat Melaka pada waktu malam. Pernah dengar x Melaka River Cruise? Korang bole naik boat selama 45minit sambil menikmati pemandangan.



Ni view waktu malam. Cantekkan? Gambar dari google je.




First time naik boat ni. Muka eksaited.


Aku pernah naik sekali je boat ni. Honestly,benda2 yang lain kat Melaka tu aku xpernah naik lagi cam pirate ship,Menara Taming Sari. Aku xda rase lagi nak try sume tu sebab aku rase cam ala bile2 aku nak bole pergi  ja. Ayat berlagak.



Pernah naik beca tak? Waktu malam pun ada beca tahu. Nak bagitau ni...aku xpernah pun naik beca.hehe. Ape daa...sume benda xpernah naik camne nak share ape yang best kat Melaka kannn.



Beca kat Melaka. Kreatif  betol la mereka mereka nih. Ni pun gambar dari google.

Waktu malam ada jugak Jonker Walk. Best jugak tempat ni,macam2 ada jual dan sangat seswai la untuk pelancong. Benda benda pelik pun ada jugak aku rase. Aku pernah pergi sekali jek tempat ni. Memang ramai orang. Aku ni memang rimas sikit kalo tempat terlampau ramai orang. Memang hangin je haku. Unless kalo ada barang yang betol2 aku nak baru la aku sanggup redah lautan manusia itu.heeee.






Ini jelah yang aku tau. Banyak lagi yang ada dan aku tak tahu. Sume xtau,ape yang ko tau?? Mungkin nanti bile aku da tau dan da cube aku akan update entry lain pulak. Hehe. Tinggal seminggu je lagi cuti aku, lepas ni da masuk kolej balik. Mesti bz lepas ni dan xbole nak berangan dan leka nak g bercuti ke berjimba ke. Sob sob sob.


Wassalam.

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape