Tuesday 18 December 2012

Seharian di Muzium Negara, Kenanga & Times Square

Cerita & Skrip Oleh NinaSzar at 09:08
Assalamualaikum Wbt..



Tengok tajuk tu. Dalam sehari je sekali 3 tempat aku pergi kan. Ingat xpenat ke. Penat gileww okeh! Da 22 tahun aku hidup ni ari tu first time la aku g Muzium Negara tu. Aku g sebab ada charity sale kat sane mase tu. Ada ramai jugak la retis tapi yang aku jumpa Yatt je and sempat la tengok tutorial shawl. Lepas tu aku terus g jalan2 sekitar muzium tu.


Aku xmasuk sume tempat pun. Yang mane sempat jew sebab rush nak g Kenanga pulak. Kenanga Wholesale City korang tau x kat ner?? Jap g aku cite okeh.






Ni kat pintu masuk. Siap bawak payung sebab mase nak kuar umah tu hujan pulak. Tapi oke jugak la bawak payung ni sebab sampai2 sini panas kowt.




Aku sempat la masuk kat istana ni. Katanye ni istana pada tahun 1884 if im not mistaken. Mase aku masuk ni bukan main ramai lagi orang kat dalam ni. Rata2 chinese. Ada rombongan che kiah kowt diorang nih. Hee.





Yang ni pulak kat dalam muzium. Nak masuk ni kene bayar RM2/person utk dewasa dan free je untuk kanak2. Mase aku pergi ni diorang cam tgh wat renovation.



Da nak balik sempat lagi posing. Hewhew.


Lepas je melawat muzium ni kteorang terus bergegas ke Kenanga Wholesale City. Kenanga ni dekat2 ngan Times Square jugak la. Ramai orang g sini untuk beli barang secara borong. Biasenye nak beli baju. Aku first time g. Nak beli baju kat sini minimum 3pcs baru la ko dapat harga borong tu.


Kalo nak beli selai baju je lebih kurang same harge ngn 3helai baju. Kalo rase nak shopping baju n dress banyak2 macam sebulan punye stock ke bole la serbu Kenanga ni. Xd gambar pun yang aku amik sebab leka ngn baju2 kat sane tapi bukan beli ape pun aku just nak tengok2 jeww.

Lepas da cuci mate tu kteorang bergerak ke Times Square(TS) pulak. TS ni da macam umah kedua aku jek. Yela setiap bulan mesti akn g sane sama ada nak g tengok wayang atau shopping. Yelah..xkanlah nak g shopping kat Pavilion n KLCC pulak. Untuk student seperti aku nih TS tu mmg seswai sangatlah kannnn. Xd beli ape pun kat TS just nak teman member aku g Digi sebab ada prob ngn data plan digi dia tuh. Oke tipu la kalo xd beli ape2 kan. Ada la beli belt n selipar kat sane. Then kembali ke tempat asal,balik umah lerr. Penat kowt.

Sekian untuk hari ni.

Wassalam.

0 Suka Ku Bercerita:

Post a Comment

 

Nina Szar Copyright © 2014 Designed by eddscape